Wednesday, November 26, 2008

Dolce far niente

Despre Barcelona, cred ca de data asta mi s-a incolacit in suflet, ca o pisica pe calorifer, relaxarea si lipsa de griji, la fel cum data trecuta m-am intors cu mozaicuri colorate si fanteziile lui Gaudi fluturand printre neuroni. Acum mi-a ramas senzatia de dolce far niente si tihna molcoma, de duminica dimineata petrecuta in pat sub plapumi pufoase cu ceai verde si muzica frumoasa.

Random highlights:
  • lumina oblica pe Rambla, diminetile petrecute prin cafenele cu sandwichuri crocante si cafe con leche
  • fete in flip-flops, in noiembrie, fete cu cizme si bocanci in noiembrie, oameni citind pe plaja sau pe ponton, fara nicio treaba - Dolce far niente pics aici.
  • cantina mexicana unde ne-au servit desi am ajuns la un sfert de ora dupa ora inchiderii si unde mi-am facut de cap cu o quesadilla deliciosa si nachos locos
  • strada pe care am stat, intr-un hostel comfy si ultra-central, cu 3 pub-uri irlandeze unul langa altul (10x, Mazi, for the tip ;), cu sangria la pint, cantece irlandeze de betie (live) si petrecere in pijamale
  • fantanile magice, unde te simti ca intr-o carte de povesti - poze din wonderland aici.
  • promenadele largi si insorite, fara claxoane si scrasnete de frane pentru ca cele 4-6 benzi de sosea erau frumos ascunse dedesubt, prin pasaje
  • street market pe Rambla, sambata dimineata
  • branza, foarte multe platouri ingrozitor de scumpe de branza, pe care le-am devorat cu pan con tomate la aproape fiecare masa
  • lungi plimbari fara tinta prin Barri Gothic, Sants, Barceloneta si alte locuri minunate; plimbarea pe plaja si reflectii despre cat de simple sunt lucrurile care aduc adevarata fericire, cat de aproape si cat de putin timp gasim pentru ele;
  • ardeii la cuptor cu piure de cod, surprisingly nice, de la Cerveceria Catalana
  • muzeul multimedia despre Gaudi, din pod de La Pedrera
  • mic-dejunul la un bar din Boqueria, cu bucate bune, simple si ospatari care nu stateau o clipa
  • ideea de-a inaugura un album pe flickr cu cuvinte romanesti surprinse peste hotare in ipostaze inedite - inspirate de Candela bar si Bou Cafe sau alte scrisuri interesante
  • parada de broscute vechi, dischisite si scoase la sosea
Mai coerent a scris Raluca aici. Continuarea intr-un alt noiembrie, cat mai repede, neaparat.

2 comments:

Hellene, tomata cu scufiţă said...

Oh, m-am uitat la pozele din Barcelona. ioi, faine is, si asa mi-am adus aminte de frumosul ala de oras... si mi s-o facut asa doooor. :)

Abia astept sa mai plec intr-o vacanta, desi pe ultimele 3 le-am cam amanat, de fapt le-am reprogramat. :)

Spiridus said...

Daaa, si mie mi se tot face dor de Barcelona, mai ales cum obisnuiam sa mergem in noiembrie :) In plus, nu stiu cum s-a inserat o obsesie tot mai insistenta despre Portugalia (road trip de vreo 3 saptamani, in tihna)