Tuesday, November 11, 2008

Episodul 5: Dubrovnik

Dupa un drum tihnit si linistit pe serpentine, cu marea langa noi si nenumarate insulite perindandu-se prin fata ochilor, am ajuns in Dubrovnik, unde ne-am cazat la Villa Antea, profitand de super-oferta de final de sezon. Ne-a intampinat o receptionera draguta si zambareata, care ne-a procopsit cu o harta si o multime de sugestii de restaurante si locuri interesante de hang out. Dupa o tura scurta de oras si o pizza excelenta la Mea Culpa, am descoperit Buza, o terasa pe verticala, in stanca, de partea cealalta a zidului cetatii, numai buna de chillout intens si numarat pescarusi in ritm de jazz ballads, la umbra, fara nicio grija pe lume... Poze aici.

Seara ne-am lipit de o sesiune de live jazz la o terasa si de un mojito nashpa, dar muzica faina a compensat si asta, si pe evreii galagiosi si nesuferiti care trageau de o cola si enervau jumate de terasa. A doua zi am dat iama in Algoritam (bookshop cuprinzator si resourceful unde am cumparat bestselleruri gen "Istoria tractoarelor in ucraineana") si am luat pranzul la Lokanta Pescarija, in portul vechi, langa barci, unde am avut de-a face cu cel mai scurt meniu ever (10 feluri de mancare in total) si un pate de peste dincolo de orice descriere.

Seara am redescoperit Chihuahua Cantina Mexicana, joint pe care mi-l aminteam destul de bine din 2003, cu o atmosfera voioasa si alcoolizata, personal vesel si prietenos, mancare beeestiala si o margarita (doua, trei, etc) absolut perfecta. Vorbit vrute si nevrute pana tarziu, mers spre casa pe cateva carari oarecum distincte intre ele.

A treia zi (si ultima de vacanta) am aprofundat partile misto de mai sus, cu chillout la Buza, am dat o tura pe ziduri (cei cativa km de mers prin arsita, in bataia directa a soarelui, au dus la nenumaratele poze cu acoperisuri) si ne-am lipit de un sandwich organic si fara gust la Buffet Skola.

Putin cate putin am impachetat, am studiat diverse trasee pentru intoarcere si ne-am intristat ca s-au terminat doua saptamani atat de frumoase si pline de surprize.

No comments: