Wednesday, May 26, 2010

Restante Romane

Incepuseram sa ne contrazicem de prin ianuarie, despre unde mergem in vacanta de Paste: Roma sau Sicilia? El: Roma; Eu, la fel de sigura: Sicilia. El, Roma; Eu: Sicilia. Tot asa, o vreme... Apoi, intr-un acces de generozitate pe care inca nu mi-l explic: biiiine, Roma de data asta, iar data viitoare unde vreau eu (Sicilia, unde mergem de comun acord in septembrie, nu se mai pune :) 

Gresit, s-a dovedit foarte curand: am luat biletele de avion, am gasit cazare implauzibil de rezonabila pentru Roma: 50 eur/camera, iar cateva saptamani mai tarziu ne-a lovit revelatia: in acest an de gratie se suprapune Pastele catolic cu cel ortodox, deci urma sa ne petrecem cele cateva zile libere in acelasi oras cu jumatate din continent! Just great!! De parca nu era un oras destul de aglomerat in mod normal, ne-am gasit si perioada ideala de vizitat (cu toate ghilimele din lume).

Am inceput bine, revazand "Up in the air" in avion, urmata de o portie sanatoasa de somn de indata ce ne-am vazut la hotelul de o stea pe booking/trei in realitate undeva la marginea orasului. Langa hotel, un bistro prietenos, cu cafea buna si ieftina (1,10 eur), sandwichuri calde, delicioase si terasa chiar langa statia de autobuz catre oras.


Roma ne-a placut, dar nu ne-a cucerit. Cladirile impozante, pietele largi si statuile incredibil de frumoase si elaborate, Fontana di Trevi care-ti taia rasuflarea si Colloseumul ce te infasura in vibratii antice de la primul pas, ne-au dat senzatia unei plimbari in paginile impecabile ale unui album invadat de turisti. Ne-a impresionat maiestria artistica si nu spiritul latin pe care l-am resimtit prea putin. Mai degraba merita mentionata inghetata artizanala pentru care am stat la o super-coada, carafa de vin din Piazza Spagna si plimbarea prin ploaie jucausa prin Trastevere. 

N-am putea uita delicioasele paste cu cascaval, pui si honey mustard la Hard Rock Cafe, dar nici pranzul din duminica pascala, la Umberto & Filomena, intr-o atmosfera traditionala si calda, cu bunatati nebanuite, sau toate prajiturile pe care le-am dat gata printre oftaturi si care aduc Roma, langa Berlin, in topul celor mai dulci expeditii de pana acum. Ca indiciu, pana si la McDonald's aveau un super-mousse de ciocolata...

La polul opus se situeaza, desigur, cafeaua incredibil de scumpa (6 eur) si proasta de langa Collosseum, dintr-o bomba unde ne adapostiseram de ploaie, lasagna cat un sandwich din Campo di Fiore, indienii omniprezenti si galaciosi cu pistoale de bule de sapun si umbrele. Inscriem pe lista si cel mai jalnic Irish Pub ever (unde, ce-i drept, dupa o sangria si-un Jameson nu ma mai impresiona nimic) si senzatia omniprezenta ca suntem trasi pe sfoara cu preturi umflate.

Au compensat nenumaratele Fiat 500 de la fiecare colt de strada, vesele si pline de personalitate, dar si cel mai simpatic bar de vinuri descoperit, desigur, in ultima seara. Ne-am incapatanat sa asteptam afara vreo jumatate de ora sa se elibereze o masa si bine am facut! Chelnerul simpatic (tricoul cu AC/DC era indiciu sigur) ne-a recomandat un vin rosu din Sardinia si un platou de mezeluri si branzeturi mixte pe care ni le-a asortat cu miere si dulceata de smochine, si cu explicatii amanuntite despre fiecare din cele 8 sortimente. La "Ai Tre Scalini" pe Via Panisperna 251.


Cu siguranta nu ne vom grabi sa revenim, insa in ansamblu a fost mai placut decat ne temeam si mai costisitor decat estimam.

Mai multe imagini aici


No comments: