Saturday, July 24, 2010

Veliko Tarnovo - simply surprising!

Veliko Tarnovo este un oras medieval din Bulgaria de care nu mai auzisem pana mai devreme cu o zi sa merg acolo. Datorita faptului ca am mers cu Alin, Raluca si compania, nici macar nu m-am deranjat sa imi rezerv o camera la vreun hotel sau sa vad ce avem de vazut si ce se poate face acolo. Am plecat cum se spune cu zero asteptari si zero planuri. Si asta a fost foarte bine, pentru ca am avut numai surprize placute.

Prima surpriza placuta a venit la cazare. Am stat intr-un boutique hotel numit Studio care pentru numai 30 euro / noapte mi-a pus la dispozitie o camera double in regim single cu mic dejun inclus.Camera arata parca din showroomul IKEA mobila si decoratiunile fiind cu foarte mare grija si gust alese.

A doua surpriza placuta: mancarea. Dupa ce ne-am cazat si am mai mers un pic pe strazi ni s-a facut foame. Am cautat un restaurant unde sa mancam si pana la urma am intrat intr-unul care de afara nu arata cine-stie-ce insa am mizat pe considerentul ca era lume inauntru si prin urmare poate avem sansele sa mancam bine. Eee, foarte inspirata decizia. Salonul restaurantului inspre strada era fix ca o pizzerie urbana insa marea majoritate a meselor dadeau inspre spatele cladirii unde privelistea era era incantatoare dupa cum arata imaginea alaturata (asa vedeam de la masa. Nu numai ca am avut la ce ne uita pe geam insa nici in farfurie lucrurile nu au stat mai prejos. Mancarea a fost foarte buna si rezonabila ca pret.

Poza alaturata prezinta aperitivul, format din diverse specii de sunca, branza si alte delicatesuri locale.  Ulterior am consumat cu succes si o portie de chestii pe baza de carne, carnati, branza si cartofi gatita la cuptor, stropita responsabil cu vreo 2 sticle de bere locala Kamenitza.

A treia surpriza a fost un mic pub situat in vecinatatea hotelului unde era o atmosfera excelenta, muzica buna si se putea bea o delicioasa bere Budweiser la pretul incredibil de 3 Leva (cca. 6 RON) - 500 ml (czech import)


Si ca sa nu se zica ca am mers ca niste turisti romani tipici, sa bem, sa mancam si sa stam in hotel, as dori sa se consemneze ca minim 50% din timpul stat in frumoasa localitate a fost petrecut plimbandu-ne pe strazi si mai ales in ploaie, admirand arhitectura locala, monumentul, castelul sau altele. Numai ca nu o sa stau acum sa le descriu aici: cine vrea sa vada ce e de vazut in Veliko Tarnovo, sa se documenteze sau mai bine, sa mearga acolo sa descopere la fata locului.

Aaaa, si sa nu uit: daca ajungeti prin Veliko Tarnovo, faceti o plimbare mica si pana in localitatea vecina Arbanasi, e numai la 3 km distanta si merita!

(guest post by my better/sweeter/funkier half...)

No comments: