Friday, July 23, 2010

Over-rated Nessebar

Dupa cinci zile de delicii culinare si leneveala/chillout in Balcic, ne-am gandit sa ne incheiem vacanta fulger in Bulgaria printr-o incursiune in Nessebar, cel laudat pe toate site-urile de travel si World Heritage site.


 Zis si facut, dupa cateva click-uri superficiale pe booking ne-am rezervat cazare ultra-central, printre ruinele din orasul vechi, intr-un boutique hotel chic cu parcare proprie, 3 stelute plus la modestul pret de 43 euro / noapte. Dupa cuvenitele rataciri pe stradute, l-am gasit si ne-am adapostit cu succes de prima repriza de ploaie furioasa.

De a doua nu am scapat, ghemuiti pe o terasa cu vedere la mare si cate o cafea, dupa ce am evitat cu gratie restaurantele cu capcane turistice insirate pe coasta ca-n insir'te margarite. Dupa o ora la adapost sub streasina ne-am luat inima-n dinti si ne-am tot plimbat in cautarea unui local autentic, potrivit unei cine imbelsugate si delicioase cum avusesem parte de atatea ori in Balcic. N-am prea gasit, in putinele locuri promitatoare chelnerii nu se grabisera sa stearga de apa mesele dinspre mare, intr-un loc chiar ne-au zis ca acolo nu e deschis poftindu-ne catre randul al doilea de mese, uscate si fara niciun dichis. Astea toate se intamplau pe terase goale, unde eram singurii solicitanti, semn ca mai e loc de criza si la vecini, in speranta ca ei deprind mai cu spor si harnicie invatamintele cuvenite.


 In rest, orasul e un balci ambulant, de nu vezi cladirile frumoase si vechi de tarabe de souveniruri, oale, ulcele, sapunuri, ochelari de soare, curele, porumb fiert, alvita, posete si alte prostii. Daca toate astea ar dispare, sau s-ar muta intr-un loc bine ingradit, laolalta cu crasmele de prost gust , poate-am intelege  mai usor ce-a vrut UNESCO cu coltul acesta de litoral. Venisem, ce-i drept, cu asteptarea de a gasi vreo bijuterie miniaturala ca cele din Croatia, insa ruinele erau aici sufocate de reteilistica de bazar si suvoaie de turisti care pe noi ne-au indispus. Am mancat scump si prost intr-un local plin pana la refuz de gigei occidentali care se inghesuiau la fripturi si platouase, printre care cu greu am obtinut branza halloumi la cuptor cu legume pe gratar si-o bere draft dubioasa. Ii zic draft, nu draught, ca era neterminata, asa fara prea multe bule deci usor rasuflata de la bun inceput.

Pe seara ne-am retras pe o terasa fara pretentii, usor boema, cu vedere la Sunny Beach - afacere de familie unde ne-a servit o pustoaica rotunjoara, cu bujori in obraji si sfiiciune-n vorbe cum mai gasim poate pe dulcile coline moldovenesti. Mi-a facut insa o margarita absolut satisfacatoare (desi fara gheata pisata) in cam acelasi timp cat mi-a luat s-o beau, inrosindu-se corespunzator cand i-am laudat-o. 

A doua zi, dis-de-dimineata ne-am putut bucura de oras inainte ca puhoaiele de turisti sa puna stapanire pe el, asadar ne-am plimbat fara nicio tinta, poposind intr-un final la terasa dintre cele doua biserici, Sf Parascheva si Sf Mihail si Gavril unde, din spusele unui ghid neamt, n-aveau voie sa intre decat fetele, respectiv baietii. Am incheiat seara in acelasi stil, cu doua margarete bine amestecate si datatoare de somn pe sub gene, bucurandu-ne ca n-am stat nici prea putin dar nici prea mult.

Pozele sunt aici. Enjoy!

No comments: