Monday, October 13, 2008

Episodul 3: To Split or Not To Split

Fata de stradutele inguste si dupa-amiezele tihnite cand nu gaseai tipenie de om pe afara, sosirea in Split ne-a naucit cu forfota si aglomeratia de tarabe ieftine, traficul imposibil si claxoanele din port. In prima agentie de turism am gasit cazare (700kn) pentru cele doua nopti pe care urma sa le petrecem acolo, in cea mai mica si inghesuita camaruta in care am stat vreodata. Distantele devenisera importante, schimbasera oraselele in care ne puteam plimba fara tinta ore in sir cu strazile largi si inselatoare ale celui de-al doilea oras din Croatia, ca dimensiune si populatie. Nu intamplator si cel mai important hub pentru diverse croaziere si trasee maritime, asa ca primul drum l-am facut pana in port, sa luam bilete pentru a doua zi dimineata. In fata noastra, o baba tzacanita voia bilet catre "Legend of the Seas" si se certa cu fata de la ghiseu care insista ca ei n-au asemenea destinatii.

La recomandarea fetei de la agentia de turism, am luat pranzul la Sperun, o taverna locala cu bucate delicioase (tuna grill 70kn) si o varianta originala de bruschette (25kn). Minunat a fost sa ne plimbam prin Palatul lui Diocletian, o ruina imensa in care se construisera intre timp case din piatra, in stilul local, si care acum amesteca cladiri vechi cu pub-uri, terase, magazine scumpe, local crafts, etc. Brusc, era ca si cum ne teleportasem inapoi intr-un orasel linistit de pe coasta dalmata, dincolo de masini, poluare, claxoane, intr-un talmes-balmes de stiluri si perioade istorice. Poze aici.

Ne-am mai plimbat pe faleza, intr-o dulce picoteala de amiaza si ne-am delectat cu burgeri organici (21-25kn) si un pahar de Prosec pe terasa la 058, amuzandu-ne de chelnerul uituc, cu un impecabil accent britanic si umor de aceeasi nationalitate. Refacut bagaje, pentru ca a doua zi urma sa lasam masina parcata pe tarm si sa luam vaporul pentru doua zile pe Vis...